1117 / Trofeu
Subaru WRC
R.Burns / A.Reid
1st Portugal 2000


Rarement l'introduction d'une nouvelle voiture de rallye généra autant d'intrigue sur ce qui entourait la Subaru Impreza WRC2000, apparu pour la première fois au rally du Portugal 2000. Apparament identique à l'Impreza 1999, sauf pour le spoiler avant, l'aileron arrière et les extrateurs d'air, tout l'intérêt réside dans ce qui change sous la robe. Profrive exagera les nouveautés, estimant que l'Impreza WRC2000 était nouvelle à 80% et systéatiquement refoula les photographes et les journalistes de leurs zones de service au Portugal.

Rarely does the introduction of a new rally car generate as much intrigue as that surrounding the Subaru Impreza WRC2000, first seen publicy at the 2000 Portugal Rally. Whilst visually identical to the 1999 Impreza, save for a new front splitter, rear wing and bonnet vents, all of the interest lay in what had changed under the skin. Prodrive exaggerated the news, estimated that the Impreza WRC2000 was 80% new and sustematically expelled all photographic and print media from its Portuguese service areas.

Données techniques

Moteur: moteur quatre cylindres à plat, moteur longitudinal
Cylindrée: 1.994 cm3
Puissance: 300 cv
Poids: 1.230 kg
Suspension: Avant: ressort à control TCA et Arrière: liens latéraux et triangulaires
Transmission: 6 vitesses séquentielles, 4 roues motrices
Technical data

Engine: flat 4-cylinder, longitudinal, front engine
Cylinder: 1.994 cc
Power: 300 bhp
Wheight: 1.230 kg
Suspension: Front: struts with TCA and rear: with lateral and triangulating links
Transmission: 6-speed sequential, 4-wheel drive
Premier Rallye / First rally: Monte Carlo 1997

Résultats / Results 2000
1st Rallye Portugal Burns/Reid W18SRT N° 3
2nd Rallye de Catalogne Burns/Reid W20SRT N° 3
1st Rallye d'Argentine Burns/Reid W18SRT N° 3
2nd Rallye d'Australie Burns/Reid N° 3
1st Rallye RAC Burns/Reid W25SRT N° 3